Thursday, September 05, 2013

Unggas Berterbangan





Salam
Eh sapa ada baca kat BH
Yang pasal pasar xbley buat aktiviti penyembelihan ayam, itik atau unggas
Menda ni kalau sekali baca nampak macam perkara biasa kan
Aku pun masa memula baca tajuk aku macam xheran pun kan, biasa je
Tapi bila aku baca ayat yang dia tulis
'kegiatan penyembelihan ayam, itik atau UNGGAS terutama dikawasan yang pernah atau sedang berlaku kes selesema BURUNG
Makna kata unggas adalah sejenis burung
Betul eh?
Siyes aku tak tau
Sebab aku ingat yang unggas tu macam sejenis serangga
Kan ade je pepatah mengatakan
Ceh pepatah eh haha
Bukan pepatah la tapi kalau kita baca buku cerita yang skema
Kalau nak gambarkan keadaan dalam hutan kan slalu mesti akan tulis cani
"unggas-unggas berterbangan di angkasa"
So aku bajet unggas tu serangga lah
Ke unggas tu ada dua maksud
satu spesis burung satu spesis serangga
Gitu eh?
Sekarang ni aku tatau nak gelak ke nak ape
Tapi masa aku baca & aku dapat detect pasal ni memang aku tergelak lah kan
Sesapa yang arif sila bagitau
Saya budak baru belajar
;)




sumber BH







22 comments:

  1. Assalamualaikum yanggg, sheila tahu unggas tu burung. tapi tak tahu rupa nya camne. hahahaha. silalah sesiapa ajar kami berduaaaa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm sheila...ow ok la tu kira tau lah gak kan...td search gak rupa dia macam itik / angsa gitu

      Delete
  2. ada gak yui bc psl brite tu..hihi

    ReplyDelete
  3. Setahu saya (yg bukan ahlil sasterawan ni) unggas tu burung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooooo begitu ke Miss Mirror ;)

      Delete
  4. Kena study lagi la nii.. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la chegu, kna studi lagi...hehe

      Delete
  5. xtau plak akk psl nie.. yalah tp kalau ikutkan unggas tu sejenis serangga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan sblm ni mmg ingat serangga, ntah lah konpius pulak den

      Delete
  6. kalau tak silap mak dara burung kot hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha tu la MD mmg spesis burng adik badik ayam itik smua

      Delete
  7. erghh... samalah kita, ktepun ingat unggas tu serangga.. heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh yke?! hahahah bley lah geng ;)

      Delete