Friday, June 08, 2012

WAHAI SISTEM SURIAku.......




Bila satu dunia sibuk citer pasal fenomena transit Planet Zuhrah rasa macam eh planet ade brape ek, konpiden cakap kat mr bf, total nyer ada 13! Mr bf plak jawab dengan garangnye lagak pesara polis cam bapak ku 'woit, ne ade la, 9 jer!!'  Garang kan? Huhu…xde la, dengan lemah lembut dan sopan santun je dia cakap, 'bukan la u, ada 9 je laa'…..owh suuwiiit! Hahaha ni pun bukan…yang betul nye, 'isk, xde la, 9 je kot!'...lbey kurang cam tu la kot ayatnyer……


Kekonpidenan aku tu wat aku tergelak sendiri, lau tak ingat cakap je tak ingat, ni nak gak tunjuk keterean lah kunun. Ye la, rasa nye ni subjek darjah 4@5 tu, ni dah bape taun dah tinggal….huhu…a-l-a-s-a-n!!!




Ok solute k dgn mr bf yang ingat lagi, siap senaraikan lagi tapi aku gigih suh dia ulang balik pastu aku salin sebab nak gugel, ne tau kot2 ada yang salah bley bahan balik! haha. Tapi aku pun solute kat diri sendiri gak sebab aku ingat lagi warna-warna pelangi….=)
Mat   Jambul   Ke   Hutan   Bawa   Ikan & Udang  =  Merah   Jingga   Kuning   Hijau   Biru  Indigo  Ungu


Tetiba nak tunjuk gak yang aku xdela lupa smua pasal subjek  sains di kala sekolah rendah dulu kan…hiihi. Ok berbalik lah kepada topik asal, bila aku gugel, rupa-rupanya planet sekarang dah tinggal 8 SAHAJA, harap maklum. Menurut  sumber ini planet sekarang hanya tinggal ini sahaja



UTARID

ZUHRAH

BUMI

MARIKH

MUSYTARI

ZUHAL

URANUS

NEPTUN

Tanpa  PLUTO


Sebabnya, saiz Pluto sangatlah kecil dan tak mempunyai orbit……….sekarang Ploto dikelaskan sebagai Planet Kerdil yang berkamcing dengan Ceres, Makemake dan Eris. Orang lain mungkin dah tau, aku sorang je kot yang baru tau…sian ea?! Tapi ofismate n osmet dan segala mate aku pun tak tau gak, so bukan aku sorang je lah kan yang tatau…..Takpelah yang penting aku tau gak dari tatau langsung kannn....kbai




Tapi nak gak tunjuk video fenomena transit Planet Zuhrah













No comments:

Post a Comment