Wednesday, September 26, 2012

rm7??!! Apekah???





Arini kan hujan, tetiba teringat kisah 2-3mggu lepas.. Satu ari tu time lunch lah kan, aku g la menapau sengsorang kat perdana, bila aku dah kluar dari bangunan opis, baru ku sedar yang hujan bakal turun so aku cepat2 lah jalan bajet klu aku pantas menapau, akan ku terselamat dari terkena hujaaaan.

Akan tetapi, perkiraan aku tadi ternyata salah, bla aku kuar je dari cafe tu, ujan mencurah2 punya lah lebat padahala ku rasa ku amik masa lam 5min je kot nak menapau tuh. Aku pun tguu lah kat tepi cafe tu, 5 min ok lagi, minit yang ke 10, aku pun da xbley blah dah. Aku check lah wallet aku, tggl 6 hinggit saja sbb aku cuma bwk rm11 je, beli mknn rm5, kan kalau g tapau aku mmg bwk duit plg byk pun sploh hinggit je....

Nak kol member sbb yg len dah kuar lunch ntah ke mana, yg geng aku sorg cuti, yg lagi sorang plak puasa 6, so aku pun xsampai atilah nak suh dia trun bwh semata2 nak bwk kan aku payung... Aku pun masuk lah kedai koop 1 mesia, sblah cafe je pun, tgk2 payung kot2 ade harga rm6, skali yang plg murah 7hinggit daaa. aku pun wat muka xmalu g je kat kaunter ckp ngn akak tu aku cuma ada rm6, bley x lau aku hutang rm1 je, pasni aku dtg blk byr baki nye tu....sib baek lah akak tu okay je...fuh, mmg lega je rasa cam nak puji sratus kali lah kata akak ni baik giler ;)

Aku pun balik lah opis dgn slamatnye tapi basah gak lah sbb hujan sgtlah lebat......Patutlah orang wat peribahasa ' sediakan payung sebelum hujan', memang betul lah sesangat, bukan stakat nak sdiakan payung je, tapi smua perkara termasuklah duit..........






ni lah payung rm7 itu, cantik gak, tapi kualiti mmg sepadan lah  dgn harganya dia nye frame besi tu halus jek cam lidi, lau ujan ribut xtau lah cane *sigh*


















2 comments:

  1. kakak...hutang yang seringgit tu dah bayor ke belum?hahah..lawak la..boleh pulak hutang2 nk bli payung..baik betul kak tu

    ReplyDelete
  2. mestilah dah bayo! haha ....aah sib baik lah bley utang,mayb sbb akak tu dah knal kot sbb slalu g situ, lau x abislah kna tggu smpi ujan benti

    ReplyDelete