Friday, February 22, 2013

Kalau makcik pun kewl ape?!




As salam.....maha bosan hari ni, tak tahulah kenapa. Penat mungkin? Ntah hape penat pun tak tau lah. penat berfikir ye kot. Biasa lah tu, semua benda nak kena pikir. Eh memang penat lah jadi orang tua dewasa nih.

Sekarang ni rasa cam diri ini stok2 makcik-makcik je dah. Eh tapi memang ade je penah kena 'sound' dek sorang budak tu dia panggil aku makcik???!

 Insiden tersebut terjadi bila aku lalu dekat kawasan kedai runcit, kawan dia bley plak berdiri betul-betul kat depan tangga, tu yang dia sound cakap, 'eh tepilah, makcik tu nak lalu!' Agak kuang asam disitu kan?! Aku terus terkesima okeh!

Budak tu ade lah umo baya anak buah aku 6-7 tahun, dia pun dalam dilema, klu nak panggil aku kakak, kot umo kakak dia pun baru 8-10 tahun, dah tu xkan nak panggil aku kakak kan, tul tak? hmm masuk akal gak. Jadik layan kan je lah........lalu dalam hati pun berkata "baik anak-anak, ketepi lah sedikit kamu, MAKCIK nak lalu nih!"...... :'(


Begitulah hendaknya, mukadimah n3 nak citer pasal bosan tapi last-last kisah makcik, marilah tukar tajuk n3 kepada .... seperti yang di atas itu...... ~Sekian~

5 comments:

  1. Assalamualaikum awak. hehahha. awak umur bape tahun ni? hee biasa budak2 panggil akak kan. maybe dia confius kut. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm....gue umo 21 foreber! hehe agaknya la konpius *nak sedapkan ati*

      Delete
  2. hehehee..makcik vouge ape salah nyer :)

    ReplyDelete
  3. Xnk makcik pun...ala agknya bdk2 tu nk menyakat kot hihihi

    ReplyDelete