Friday, January 18, 2013

Take note ye korang










Salam. Dapat tau pasal ni dari FB. Tak kira lah ni betul atau tipu tapi rasanya memang logik lagi releven tuk kita praktikkan. Sebabnya sekarang ni kan macam-macam taktik orang nak buat jahat kan. Macam yang ditulis kat atas tu, kalau lah ade orang nak mintak tolong kita bawakkan ke satu-satu tempat, konon tak tau jalan atau sesat, tak payah susah-susah, jangan terlebih baik sangat, bawak je terus pegi balai polis tak pun kalau jumpa polis bantuan ke  atau pihak berkuasa lain je. Jadik marilah kita amik langkah berjaga-jaga lagi berhati-hati. Pegi terus ke balai polis adalah satu keputusan yang bijak dan SELAMAT...

















27 comments:

  1. Assalamualaikum awak. masyallah. takutnya dengar. skrg macam2 hal jadi kan :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm sheila...itu la psl, aish...

      Delete
  2. Takutnya.... Mcm2 sekarang nie.. Berwaspadalah kita semua...

    ReplyDelete
  3. wuuuu..takutnya..xyah lah jd baik sangat..biar polis settle..huhu

    ReplyDelete
  4. macam macam taktik diorang penjenayah skrg ni.. seramm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, memang macam-macam kot dorang nak perdaya mangsa

      Delete
  5. salam kenal dik

    yelah .. risau kan
    rasanya zaman skrg nie nak buat baik lagilah bahaya huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Ieda....tu lah, risau skrg, mcm2 hal

      Delete
  6. saya sekarang cuba untuk tidak bersimpati dengan siapa2 pun yang dijumpai di tengah jalan.. kadang2 rasa macam 'jahatnya aku ni' tapi kena berhati2 kan, teknik penipuan dengan memancing simpani orang.. bahaya..

    ReplyDelete
  7. penipuan ada plbagai cara..so kt kena berhati2 even kt nmpk "kejam".

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, sukati lah org nak kata 'kejam' pun

      Delete
  8. Blogdancing here :]

    7 Cara Promote Blog Anda Dengan Mudah & Berkesan Klik Sini !
    28 Cara Mudah dan Halal Menjana Duit Dengan Blog Klik Sini !
    Top 35 Tempat Untuk Dapatkan Trafik Ke Blog Klik Sini !

    ReplyDelete
  9. Blogdancing here, Jenguk la blog kita balik ye :]

    7 Cara Promote Blog Anda Dengan Mudah & Berkesan Klik Sini !
    28 Cara Mudah dan Halal Menjana Duit Dengan Blog Klik Sini !
    Top 35 Tempat Untuk Dapatkan Trafik Ke Blog Klik Sini !

    ReplyDelete
  10. bahayanya skrg ni..mmg xboleh klu nk pcyakan org skrg ni..

    ReplyDelete
  11. Wohh..thanx share..ape nk jd zmn skrg ni.

    ReplyDelete
  12. semoga kita sentiasa dilindungiNya

    ReplyDelete